czwartek, 16 lipca 2015

Pałac Suchodolskich w Dorohusku

Odwiedzając rodzinne strony mojego męża wielokrotnie mijałam Pałac Suchodolskich w Dorohusku, tym razem jednak korzystając z ładnej pogody i wolnego czasu postanowiłam 
przyjrzeć się nieco bliżej temu miejscu.

Pałac Suchodolskich w Dorohusku 





Pałac Suchodolskich w Dorohusku mieści się pod adresem: ul. Parkowa 5 (22-175 Dorohusk-Osada).

Pałac Suchodolskich 


















- Pałac został zbudowany w XVIII w przez Michała Maurycego Suchodolskiego; 

- W 1918 r. Pałac Suchodolskich stał się własnością Księżnej Jadwigi Druckiej - Lubeckiej;

-  Po roku 1932 miejsce to było siedzibą szkoły pod  Zarządem Gminy Turka;

- W okresie drugiej wojny światowej budynek został wykorzystany jako szpital wojskowy;


Pałac Suchodolskich - widok od północnej strony łąk
- Odwiedzając miasteczko możemy zobaczyć również pozostałości parku w którym mieszczą się kamienne nagrobki rodziny Suchodolskich;

- Obecnie w Pałacu Suchodolskich 
mieści się: Gminny Ośrodek 
Kultury i Turystyki oraz 
Gminna Biblioteka 
w Dorohusku;

- Okazjonalnie na terenie przynależącym do posiadłości organizowane są regionalne
imprezy kulturalne.
  

 Chcąc zobaczyć podgląd z map satelitarnych skorzystajcie ze współrzędnych: 
 51°9'54"N 23°48'16"E, a jeśli byliście w Dorohusku dajcie znać co sądzicie o tym miejscu :)

20 komentarzy:

  1. Bez dwóch zdań piękne miejsce, uwielbiam tego typu budynki, a ten się całkiem ładnie trzyma! :)

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląd ten zawdzięcza m. in. gruntownemu remontowi w latach 1995 - 1997 :)

      Usuń
  2. Piękny :)

    http://carminlove.pl/wtorkowe-historie-1-zolta-blondynka/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mieszkam w województwie lubelskim, ale tam jeszcze nie byłam, wygląda bardzo fajnie z oddali :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie tam jest, zazdroszczę :)
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do WALK TRENDY w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze stylizacje, które mogę urozmaicać dzięki WALK TRENDY. Byłabym bardzo wdzięczna :)
    Jeśli poklikasz koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)
    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny palacyk :)

    Pozdrawiam
    http://dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.ch/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie tam ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy tam nie byłam :D

    https://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ładne miejsce, chyba warto tam zajrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudze chwalicie swego nie znacie, idealnie się tu nada! ludzie jeżdżą po innych krajach szukając pięknych widoków, a u nas takie cuda!! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. piękny jest! :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytam to zdanie: "Obecnie w Pałacu Suchodolskich
    mieści się: Gminny Ośrodek
    Kultury i Turystyki oraz
    Gminna Biblioteka
    w Dorohusku;" i coś mi się przed oczami przestawiło, tak że zobaczyłam "Kulturystyki". Od razu myślę: "Co??? Toż to jawna profanacja!". Już sobie jednak uświadomiłam swoją pomyłkę. Pozdrawiam,
    www.ladywagabunda.blgospot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie miejsca. W mojej okolicy jest tyle pałaców, ale ja tam nigdy nie jeżdżę...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak cudownie! Kocham takie miejsca. Chciałabym w przyszłości mieszkać w takim :(
    Przejrzałam kilka innych postów i jestes świetna. Powodzenia, pozdrawiam i zapraszam do siebie -> bizzlesbab.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Pałac Suchodolskich- o tym miejscu słyszę pierwszy raz, ale już mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award :)
    więcej informacji w poście na moim blogu ---> http://aleksandraaa6.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-q.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Nominacja LBA dla Ciebie <3 http://esencja-dla-duszy.blogspot.com/2015/07/lba-liebster-blog-award-1-gimper.html

    OdpowiedzUsuń