wtorek, 27 stycznia 2015

70 rocznica wyzwolenia obozu Auschwitz


Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu odwiedziłam po raz pierwszy w 2013 roku. 
Dziś w dniu 70 rocznicy wyzwolenia obozu postanowiłam wrócić myślami do tamtych chwil..
Arbeit macht frei

 Musimy pamiętać, że to właśnie dzięki historii tworzy się teraźniejszość. Niestety jako ludzie coraz częściej o tym zapominamy..

 Przez 5 lat funkcjonowania obozu życie straciło w nim ponad milion osób.

Szacuje się, że w obozie przebywało co najmniej 232 000 dzieci.
Auschwitz (Oświęcim)


Dopiero w takich miejscach człowiek może sobie uzmysłowić ogrom cierpień przebywających w obozie więźniów. Tysięcy mężczyzn, kobiet i dzieci..



Auschwitz (Oświęcim)

Kilkugodzinna wizyta nie pozwoliła mi na dokładne zapoznanie się z historią Auschwitz-Birkenau i ludzi tu osadzonych. Jednak mam nadzieję, że w niedługim czasie będę mogła  ponownie przyjechać do Oświęcimia i zgłębić jeszcze nie poznaną do końca przeze mnie historię..

Auschwitz (Oświęcim)

Jest to historia ludzi warta zapamiętania. Historia upamiętniana od 70 lat.. Historia którą każdy z nas powinien przypominać..

Auschwitz (Oświęcim)

Fotografie z dnia 5 Listopada 2013 r.

1 komentarz:

  1. Jak napisała Zofia Nałkowska "Ludzie ludziom zgotowali ten los".

    OdpowiedzUsuń